zaterdag 6 mei 2023

Marklin 39173 de witte 103

 Het zijn fantasiekleuren voor deze 103, het wit en rood van de ICE, zo heeft deze lok nooit echt gereden. 

Omdat ik me voorgenomen had niet dwangmatig alle varianten van een locomotiefserie te verzamelen stond de witte 103 niet op mijn wensenlijst. 

De 103-en die op zolder staan zijn allemaal varianten op het oude jaren 70 model van Marklin, dat is de 103 met de korte kap. 

Het model had jarenlang een plastic kap, die er bekend om stond dat de verf eraf wilde bladderen, de nieuwere versies (na 2001) hadden een metalen kap. 

Bekendste variant daarvan is het MHI model uit 2003 met de beweegbare pantografen. In 2017 bracht Marklin het model van de 103 met de lange kap uit, deze lok is in werkelijkheid 60 centimeter langer door een verbeterde botsbeveiliging. 


Uiteraard was dit ook weer een zeldzaam en vooral duurder  model, ik heb de verleiding daarom kunnen weerstaan. 

Deze witte 103 was echter iets minder onaangenaam geprijsd bij de winkel in Amersfoort en na een halfjaar lang de winkelvoorraad steeds verder te zien teruglopen heb ik nu een mooie nuttige aankoop gedaan voordat ik te laat was. 

Hachelijk?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten