vrijdag 22 december 2023

Marklin 30130 NS 1114

 Als we vroeger naar ome Huub en tante Nettie in Harderwijk gingen dan zorgden ze er altijd voor dat er een kist met speelgoedauto's voor ons klaar stond. 

Toen we wat ouder waren mochten we met de Marklin trein spelen. 

Ik herinner me vooral de NS 1100, mijn broer Rob, die hier trouwens niet genoemd wil worden, dacht dat er ook een NS 1200 was. 

Het waren locomotieven die we thuis niet hadden en die ook gewoon buiten budget of niet meer te koop waren. 

De NS blauwe 1200 staat hier al lang op de spoorbaan en van de NS 1100 had Marklin de botsneus uitvoering uitgebracht, 

waarvan de blauwe en de geelgrijze al heel lang op de spoortafel staan. 

De tweedehands oude blauwe NS 1100 bleef kostbaar, helemaal als je meerekent dat deze nog omgebouwd moet worden naar digitaal. 

Dan begint Marklin een oude modellen opnieuw uit te brengen, een klassiekers serie. 

Als de NS 1100 aangekondigd wordt door Marklin dan wordt dit enigszins lompe model afgebrand door de klinknageltellers, 

voor mij is het een stukje jeugdsentiment dat me vooral doet terugdenken aan de vele leuke bezoeken aan Harderwijk. 

De ouderwetse techniek, men kon nog geen draaistellen maken, de middelste 2 wielen zitten vast aan het frame, de buitenste wielen kunnen wel bewegen. 

Ik heb de lok meteen besteld en nu gekregen voor mijn verjaardag. 

Het zal niet verbazen dat de lok al aardig wat rondjes heeft gereden op zolder! 

Hachelijk?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten