donderdag 22 december 2022

Marklin 39335 NS Vectron

 

De NS heeft een aantal Vectrons gekocht voor de trein naar Berlijn. 

Het zijn locomotieven van het type Siemens Vectron, ook bekend als de bouwserie 193. 

Deze locomotieven kunnen bij de grens eenvoudig overschakelen van Nederlandse stroom (1500 volt) en beveiliging naar Duitse stroom (15 kv) en Duitse beveiliging (Indusi), zodat de trein zonder te stoppen of locomotiefwisseling door kan rijden. 

Natuurlijk maken de fabrikanten van modeltreinen deze locomotief ook in model na, echter is het in eerste instantie onduidelijk welke fabrikanten het model gaan maken. 

Toen Roco de lok aankondigde heb ik dan ook besloten een Roco exemplaar te bestellen. 

Na een aantal maanden kondigde Marklin echter ook deze NS Vectron aan, iets duurder dan de Roco maar zonder onderdelen die de koper zelf moet monteren. 

Dus heb ik mijn bestelling gewijzigd in de Marklin versie. 

Afgelopen zaterdag kon de lok opgehaald worden en gisteren mocht ik de lok officieel op de spoortafel loslaten. 

Deze NS Vectron is een verbeterde versie van een eerder uitgebracht model, waarvan een Zwitsers exemplaar op mijn baan rijdt. 

De Roco Vectron staat ook op mijn baan in de uitvoering van Sharky van Railforce One. 

De vierde Vectron is een diesel in de kleuren van fabrikant Siemens. 

Voor de liefhebbers heb ik ook een filmpje gemaakt, waarbij vooral het verschil in geluid die de locomotieven maken te horen is. 

Hachelijk? 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten