maandag 14 maart 2022

Marklin 39370.002 bouwserie 101 Rheingold

 


Neef Erik whatsappte me vorige week maandag dat er een mooie trein aangeboden werd op het forum. 

Het ging om een eenmalige zeldzame Marklin 101 in Rheingold kleuren die exclusief gemaakt is voor de 'Wilde 13' winkels. 

De verkoper bood ook beide bijbehorende rijtuigensets aan. 

Meestal kan ik zo'n mooi aanbod uren, dagen en zelfs weken bestuderen om vervolgens net te laat te beslissen dat ik het aanbod wil kopen. 

Vooral omdat er al een rode 101 op de spoortafel staat. 

Deze keer heb ik de verkoper direct een e-mail gestuurd en op woensdag werd er een groot pak bezorgd. 

Nadat ik de lok en rijtuigen goed bekeken had mochten ze mee naar zolder, voor een eerste rondje op de spoorbaan. 

De full sound lok had merkbaar weinig gereden, na een halfuur inrijden begon de motor steeds beter te lopen.

Ook de rijtuigen passen fraai bij de lok, de kenner ziet vast dat het om een eerste klasse rijtuig gaat, 

een restauratiewagen, 

twee tweedeklasse rijtuigen, 

wat ongewoon is want die waren er niet in TEE kleuren, 

en een eveneens ongewone bagagewagen. 


De lok en rijtuigen rijden regelmatig rondjes, de rijeigenschappen zijn uitstekend en zo'n complete TEE sleep ziet er geweldig uit. 

Dat vind ik tenminste!

Ik heb zelfs 2 filmpjes gemaakt!


 Hachelijk?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten