zaterdag 2 oktober 2021

Piko 52463 NS 2015

Enkele jaren terug heeft de stoomtrein Goes-Borsele (SGB) een door Whitcomb gebouwde diesellocomotief uit Amerika gehaald, 

een lok van het model dat in Nederland als NS 2000 na de Tweede Wereldoorlog een aantal jaar heeft rondgereden. 

Na D-day moesten de Geallieerde troepen bevoorraad worden, daar waren veel locomotieven voor nodig, 

deze werden na afloop van de Tweede Wereldoorlog verkocht. 

Enige tijd terug kondigde Piko deze lok aan als nieuw model, zoals gebruikelijk moet ik er wel een tijd over nadenken of ik zo'n locomotief wel moet aanschaffen, 

hoe bruikbaar is zo'n diesel op de zolderspoorbaan? 

Toen de eerste filmpjes van de lok op youtube verschenen was ik verkocht, 

het is een gedetailleerde geheel metalen lok met een fraai geluid, 

het dieselgeluid van deze lok wijkt erg af van de Duitse diesels die al op de spoortafel staan. 

Afgelopen woensdag kon ik mijn exemplaar ophalen bij de winkel, 

hij heeft daarna ruim een uur testrondjes gereden 

en is daarna weer in de kast opgeborgen, 

rond 25 december gaat hij de zolderspoorbaan definitief onveilig maken!

 Hachelijk?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten