zaterdag 22 september 2018

Marklin 37013 bugelfalten 110


Vanaf het begin van mijn interesse in spoorwegen


(Bouwserie 110, Marklin 3039, ronde roosters en rondlopende regengoot)

ben ik zeer geïnteresseerd geweest in de Duitse eenheidslocomotieven,


(Bouwserie 110, Marklin 3440, met vierkante roosters en korte regengoten)

dit zijn Duitse locomotieven van de bouwseries 110, 140, 141 en 150,


(Bouwserie 114 in TEE kleuren, Marklin 3033, strijkbout-neus)

die na de Tweede wereldoorlog zijn ontwikkeld voor de wederopbouw van het land.


(Bouwserie 140 met ronder roosters en rondlopende regengoot)

Ze zijn gebouwd in de jaren 1960-1970,


(Bouwserie 140 met vierkante roosters en rondlopende regengoot)

na 1970 zijn ze vervangen door verbeterde versies (bouwseries 103, 111 en 151).


(Bouwserie 141 met enkele lampen)

Mijn verzameling is ongeveer 40 jaar geleden begonnen met de 141.


(Bouwserie 141 met dubbele lampen)

De laatste 10 jaar heb ik van de meeste uitvoeringen van de eenheidslok of de verbeterde versie een model gekocht.


(Bouwserie 150 van Roco)

Meestal op een beurs, waar de prijzen toch wat lager liggen dan in de winkel.


(Bouwserie 111)

De tweede 141, met dubbele lampen, de 111 en de 184 zijn afkomstig


(Bouwserie 111 in experimentele kleuren)

van Erik die ze heeft vervangen door Zwitserse locomotieven.


(Bouwserie 151)

De beige blauwe 151 komt bij Marco vandaan.


(Bouwserie 151 groen)

Marklin had ook een beige blauwe 110 met strijkbout-neus uitgebracht, met full sound.


(Bouwserie 184)

Op beurzen en Marktplaats kon ik de lok niet vinden,


(Bouwserie 110.3, strijkbout-neus, vierkante roosters en korte regengoten)

maar ik vond het wel een lok die in mijn verzameling niet kon ontbreken.



Al ruim een jaar geleden had ik de lok zien staan in een winkel, alleen de prijs stond me niet aan.



Daarna ging de lok in de aanbieding, maar kwam een Raillogix lok voorbij die ik nog liever op de baan wilde hebben staan.



De lok ging nog verder in prijs omlaag en vorige week heb ik de knoop toch doorgehakt en de lok gekocht.



Een hele fraaie bugelfalten 110.



Hachelijk?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten