En dan koop je wel de klassieke Zwitserse lok met antieke aandrijving.
De lok zit vol met details en behoort tot de fraaiere Marklin loks. Jammer is het delta aandrijving, met een hoogvermogen aandrijving zou de lok helemaal super zijn.
En misschien een metalen kap ipv plastic.
Net als de andere Zwitserse loks mag ook deze lok
zo nu en dan een rondje rijden.
Het raadplaatje op 20 mei 2023 van Wim Vink op Beneluxspoor
was deze keer van mijn Ae 6/6 II, een Zwitserse locomotief.
De kenners op Beneluxspoor zagen direct dat het om een elok ging, maar welke was onduidelijk.
Ze zagen er vooral een Duitse E52 in, ook een elok met twee voorloopwielen.
Veel eloks met voorloopwielen waren er niet, rond 1935 was men bezig met locomotieven die in z'n geheel konden scharnieren,
zoals de Duitse en Zwitserse krokodil, daarna werden de draaistellen uitgevonden.
Uiteraard plaats ik hier een teveel aan foto's van deze lok op de mooie baan van Wim Vink.
Voor de liefhebbers kan ik alvast verklappen
dat dit niet de laatste serie van een lok op de baan van Wim is.
Hachelijk?
Toen is weer begonnen ben met modeltreinen (in 2005) heb ik heel lang getwijfeld of ik deze loc zou kopen of de BR86. Deze werden toen op eBay veel aangeboden voor vergelijkbare prijzen.
BeantwoordenVerwijderenUiteindelijk is het toch de BR86 geworden, maar ik blijf dit een hele mooie lok vinden.
Jij rijdt vooral DB, dan ligt bijvoorbeeld een E75 (of een E91, E44 of een E04) meer voor de hand, op de baan van neef Erik staan zeker 5 fraaie oude groene loks!
BeantwoordenVerwijderen