De Fleischmann sprinter is al een zeer fraai treinstel, en toen Fleischmann deze plan V voor Marklin op de markt bracht moest ik deze ook aan de verzameling toevoegen.
Net als bij de 111 heb ik niet vastgelegd wanneer ik deze trein heb gekocht, ik vermoed zelf rond 1990.
Net als bij de sprinter leek de ombouw naar digitaal me problematisch, de ombouw van de sprinter heeft Keuterman gedaan voor ongeveer 110 euro (250 gulden), wat ik vrij kostbaar vond.
De plan V stond dus tot december 2008 analoog in de vitrinekast, tot neef Erik aangaf de ombouw wel aan te durven.
De motorwagen is voorzien van een ESU decoder en de bijwagen is voorzien van een (waardeloze) TAMS decoder.
De ombouw is goed geslaagd, de trein rijdt netjes haar rondjes op de zolderspoorbaan en is daar een van de vaste krachten.
Net als bij de 111 heb ik niet vastgelegd wanneer ik deze trein heb gekocht, ik vermoed zelf rond 1990.
Net als bij de sprinter leek de ombouw naar digitaal me problematisch, de ombouw van de sprinter heeft Keuterman gedaan voor ongeveer 110 euro (250 gulden), wat ik vrij kostbaar vond.
De plan V stond dus tot december 2008 analoog in de vitrinekast, tot neef Erik aangaf de ombouw wel aan te durven.
De motorwagen is voorzien van een ESU decoder en de bijwagen is voorzien van een (waardeloze) TAMS decoder.
De ombouw is goed geslaagd, de trein rijdt netjes haar rondjes op de zolderspoorbaan en is daar een van de vaste krachten.
Op zich een heel fraai treinstel.
BeantwoordenVerwijderenWaarom zitten er twee decoders in?
Voor de wisseling van de verlichting, maar precies weet ik het ook niet meer.
BeantwoordenVerwijderen