Zaterdag waren we op weg naar huis van de smalspoordagen bij het Valkenburgse meer even gestopt bij de treinenwinkel van meneer Harlaar in Badhoevedorp.
Na het laten rijden van een deel van mijn verzameling locomotieven op de tuintafel had ik bedacht dat ik toch echt kritischer aankopen moet doen,
misschien moet ik zelfs helemaal geen aankopen meer doen.
Ook mijn vitrinekast is al overvol, de spoortafel is vol, waar ga ik nieuw mooie aankopen laten.
Met die gedachten liep ik het winkeltje in
naar de kast met mooie tweedehands locomotiefjes.
Daar stond een Marklin Ae 8/14 (37591), een beest van een locomotief en met zijn 39,1 centimeter lengte
toch een van de meest indrukwekkende locomotieven uit het H0 assortiment van Marklin.
Een lok die niet makkelijk in mijn vitrinekast meer past
en ook zo lang is dat er op mijn spoortafel nauwelijks nog een personen- of goederenwagen achter past.
De Marklin Ae 8/14 heeft echter 2 hoogvermogen motoren,
want net als in het echt zijn het eigenlijk 2 locomotieven die vast aan elkaar zijn verbonden.
En in augustus 2023 ben ik in Olten in de echte locomotief geweest.
De prijs die meneer Harlaar vraagt is ook redelijk en door het bakbeest nu mee te nemen hoeft hij niet door een webwinkel te worden verzonden.
Als meneer Harlaar geheel spontaan de lok even op een testspoor laat rijden
en de lok zijn beide motoren fraai laat zoemen dan is de pinpas snel gepakt, de Ae 8/14 mag mee!
Op de zolderbaan rijdt de lok ook probleemloos rondjes,
goed, voor een beetje Nederlandse spoorbaan komt een grote SBB Ae 8/14 iets ongeloofwaardig over,
maar hij staat toch wel schitterend naast een NS 1200?
Hachelijk?
Geen opmerkingen:
Een reactie posten