woensdag 16 oktober 2024

Marklin 39721, de 1824 Nicole van Strukton

Nicole is, zoals jullie vast weten, een locomotief van Strukton. 

Het is de 1824, voorheen 1624, van NS reizigers, die verkocht is aan Locon en daarna bij Strukton is beland. 

De NS 1600/1700/1800 is mijn favoriete NS locomotiefserie, van alle verschillende prints die door Marklin zijn uitgebracht heb ik een lok in mijn verzameling (maar niet van alle nummervarianten). 

Toen Nicole werd aangekondigd heb ik de lok direct besteld bij meneer Huider in Heerhugowaard. 

Het heeft daarna een lange tijd geduurd, maar sinds zo'n 1,5 maand staat de lok op de spoortafel. 

Het is de door Marklin verbeterde versie van de lok, met o.a. op afstand bestuurbare pantografen en meer lichtfuncties. 

Van mij hoeven die uitgebreide licht- en geluidsfuncties niet, 

en de op afstand bestuurbare pantograaf maakt de lok ook kwetsbaar. 


Als de lok zonder die poespas een 100 euro goedkoper wordt, 

dan heb ik dat liever! 

Voor Nicole heb ik dus wel flink in de buidel getast, 

maar het is dan ook een erg fraaie lok die ook zeer goed rijdt, 

een aanwinst voor de spoorbaan! 

Hachelijk?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten