zaterdag 21 februari 2015

Marklin 39821: bouwserie 221 of V200.1

Door de nuttige en noodzakelijke aankopen van Erik,
(hieronder foto's van de 221, Marklin 3581)



de laatste maanden, zit ik onverstandig veel op Marktplaats en Ebay.



Op die sites komen regelmatig koopjes voorbij die een weldenkend mens niet kan negeren,



de jager wordt wakker die zijn verzameling kan aanvullen met dat exemplaar dat toch echt niet mag ontbreken.
(Hieronder foto's van de V200, de Marklin 3921)



En ik ben dan zeer geinteresseerd in de V200, een grote indrukwekkende diesellokomotief, waarvan de nieuwe modellen zijn uitgerust met geluid.



Op mijn spoorbaan staat een 221, gekocht voor weinig toen zo'n 15 jaar geleden Bart Smit stopte met de verkoop van Marklin.



Ook staat er een 3021 (voor de kenners, het is de bouwdoos versie, de 3921), afkomstig van collega René.
(Hieronder foto's van de 39821)



Beide loks zijn omgebouwd naar digitaal, maar zonder geluid.



 Een loksound kost makkelijk 100 tot 120 euro!



Op marktplaats werd deze 39821 aangeboden, een nieuwer model van de V200, met sinus motor en geluid.



Voor iets meer dan een loksound decoder kost.



De 39821 is, volgens internet, de meest geslaagde versie van dit model, het schaalmodel dat het meest degelijk is gemaakt door Marklin.




 Een uitermate nuttige en bruikbare aankoop voor de zolderspoorbaan dus!



Ik ben er zeer blij mee, hoewel ik door deze aankoop geen zeldzame eenmalige 103 kan (of wil) kopen.



De 39821 heeft een C-sinusmotor en geluid.


De C-sinusmotor heeft zeer goede rijeigenschappen en is zeer stil/



Het geluid van de dieselmotor is leuk, maar of het echt het geluid is van de V200.1?


Hachelijk?

7 opmerkingen:

  1. He Frank, daar schiet je toch vol van hè zo'n prachtige V200. Volgens mij heb je de éénmalige unieke 103 toch uiteindelijk in een Brusselse voorstad hoogstpersoonlijk opgehaald. Dubbel feest! Bijna te veel tegelijk, om allemaal te kunnen verwerken. Heel veel plezier met de nieuwe aanwinsten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Ad, deze V200 behoort al 2 jaar tot de verzameling, door één of andere oorzaak stond hij hier niet op dit weblog, dat heb ik hierbij geprobeerd te corrigeren. Maar in 2015 is er tot op heden maar 1 aanwinst bij gekomen, de 103.0. Een tweede aanwinst wordt de 186 in geel en blauw van NS internationaal. Een derde lok ga ik dit jaar niet kopen, maar voor 2016 staan een 150 (beige blauw) en een 189 op de verlanglijst.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Frank,
    De V200 is een schoonheid. Dat geluid is ook echt gaaf. Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik het geluid zelf naar verloop van tijd uitzet, omdat ik het toch wel lawaaiig vind worden. Maar het is wel een mooie optie. Bij Zevenspoor verwachten ze de NS 186 in juni. Hij schijn af fabriek al uitverkocht te zijn. Er staat al weer een nieuwe serie NS 186 bij Märklin op stapel, met een ander nummer, beweren ze bij Zevenspoor tenminste. Ik verwacht, dat de NS 186 ook mijn laatste loc voor 2015 wordt . Al durf ik daar geen harde afspraken over te maken. Maar ik wil me dit jaar toch meer gaan richten op de infrastructuur van mijn spoorbaan. Dat lijstje voor 2016 ziet er goed uit. Ik heb zelf nog wel de railbus, DB BR193/194 ergens op een lijstje staan (zonder hoge prioriteit overigens).

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Ad, ik kijk niet zo regelmatig op dit weblog en had jouw reactie niet gezien, schande natuurlijk!

    De V200 rijdt bij mij ook vaak zonder geluid, bij een storing in het digitale signaal gaat de lok namelijk stil staan en opnieuw de (digitale) dieselmotor starten. Dat is heel vervelend op een vervuild stuk rails, dan komt het ding bijna niet meer van zn plek, waar andere loks probleemloos doorrijden. Als ik het geluid uit zet, is bij deze lok dat probleem ook direct over.
    Een elok met geluid, daarvan zie ik eerlijk gezegd het nut niet helemaal, maar voor 179 euro (50 meer dan de piko) wilde ik het wel proberen. Ik zie wel uit naar de levering van de 189, ik zie deze dagelijks vanachter mijn bureau rijden en ik vind deze wel erg geslaagd.
    Ik kan je helemaal volgen mbt investeren in de baan ipv materiaal, al vrij snel staat de baan vol met materiaal en beland een deel toch in de vitrine. Bij jou valt er ook nog veel te investeren in scenery
    De railbus en de 194 staan bij mij al op de baan (194 in vitrine), erg fraaie modellen!.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Tja, wat valt hier nu nog verder over te zeggen.
    Dit is toch wel de mooiste dieselloc die er is.
    Nu nog de ESU versie?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @René: nee, op mijn wensenlijstje staat geen esu v200, hoewel ik dat wel een bijzonder fraaie uitvoering van de v200 vind. Van esu zou ik een class66 of class77 willen kopen, die vind ik van esu ook zeer indrukwekkend en zeer geslaagd. Maar dan moet zo'n esu loc wel leuk in de aanbieding zijn of ik moet eens een leuke prijs bij de staatsloterij winnen, want 400 euro voor een loc vind ik te gek. Maa na de 189 die ik besteld heb verwacht ik dit jaar geen aankopen meer te doen. Voor 2016 staan een beige blauwe 150 en een 189 op mijn lijstje. Maar het blijven wensen, wie weet wat de toekomst brengt?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik heb van een kennis heb ik een hele doos marklin treinen H0 gekregen waaronder 6 stoomloks en de v200, maar omdat ik spoor N rij heb ik voor marklin H0 geen plaats.
    Nu zoek ik een liefhebber die daar intresse in heeft om dit evt over te nemen.
    Is compleet met trafo, elektrische wissels, verschillende rails recht en bochten, seinpaal, 2 bouwpakketten van Primex en nog wat matriaal.

    BeantwoordenVerwijderen