maandag 6 oktober 2014

Marklin 37537: de bouwserie 120

Mijn zwager Marco (wil hier graag genoemd worden voor het geval jullie op zoek zijn naar een fraaie nieuwe automobiel van het bekende merk Mercedes Benz)  was hier vrijdagavond,



om de 103 die hij onlangs had gekregen weer aan de gang te krijgen.

(de Marklin 3053 voorloopserie 103)


Al snel besloten we een kort bezoek aan de treinenwinkel van meneer Harlaar in Badhoevedorp te brengen,



om wat onderdeeltjes voor de 103 van Marco te scoren,



en een decoder en permanent magneet



voor mijn 103.

(vooraan: de vrijdagavond naar digitaal omgebouwde Marklin 3054, een 103 met schortplaten, erachter de Marklin 3558, een 103 zonder schortplaten)



Tot mijn plezier mocht ik de fraaie en zeer comfortabele Mercedes van Marco besturen!

(Marco en zijn voorloopserie 103)


Hoewel ik als nieuwe uitbreiding van de verzameling vooral kijk naar een 189 in HUSA kleuren, viel mijn oog bij meneer Harlaar op een 120 (Marklin 37537).



Plastic kap, niet doen, bedachten we in de winkel.



Eenmaal thuis heb ik de lok opgezocht, hij heeft een metalen kap en een 5-polige motor,



sluitlichten



en een toeter, een hele fraaie 120 dus!



Zaterdag, op de terugweg van Leidschendam besloten we toch een tussenstop bij Harlaar te maken, dit keer mocht de 120 wel mee!



De bouwserie 120 vormt trouwens de overgang tussen de eenheidslocomotieven van de bouwseries 110, 140, 141 en 150, de iets gewijzigde versies 103, 111 en 151, en de moderne Eurosprinter en TRAXX locomotieven.


Van de 120 zouden 600 exemplaren gebouwd worden, omdat de lok last had van kinderziektes zijn op basis van de 120 de moderne locomotief series ontwikkeld.


Hachelijk?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten