abusievelijk als een digitale lok.
Hoewel de lok analoog bleek te zijn heb ik de ze toch (voor een lagere prijs) gekocht!
Het is de eerste HAG lok in de verzameling,
en wel een lok die we vroeger diverse keren hebben zien rijden in Zwitserland.
Vanwege de bruine kleur hebben we deze lok een poepdoos genoemd.
Op de diverse treinenbeurzen lag diverse keren een poepdoos,
echter nooit als schappelijke aanbieding.
De lok moet nu nog omgebouwd worden naar digitaal,
de onderdelen zijn besteld.
Van de ombouw zal ik hier nog een verslagje maken.
De komende tijd ligt de lok nog in haar doos te wachten.
De lok is een van de recentere modellen van de Re 4/4, en is goed om te bouwen naar digitaal.
Beter laat dan nooit zijn in juni 2013 de onderdelen binnen om de lok om te bouwen naar digitaal.
Smoorspoelen en een permanent magneet.
De onderdelen moesten uit Zwitserland komen, het gaat met fabrikant HAG ook niet echt goed, en dit soort vertraging helpt ook niet het vertrouwen in de fabrikant te bevorderen.
De lok is wel erg mooi!
Op een dinsdagavond wordt de ombouw naar digitaal uitgevoerd.
De lok ziet er zeer keurig uit,
let ook op de lagers in de motor.
Een Zwitserse lichtwisseling hecht ik weinig waarde aan,
de lok staat of voor een trein,
of hij staat in de vitrinekast.
Het instellen van de ESU V4.0 decoder kost ook wat moeite,
na de zogenaamde CV 54 truc rijdt de lok heel netjes
zodat deze een fraaie aanwinst op de spoorbaan genoemd mag worden!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten