zaterdag 20 maart 2010

Roco 69927: de geel-grijze 2225

Hoewel ik niet heel enthousiast word van Roco modellen, kon ik deze lok toch niet laten staan bij Harlaar in Badhoevedorp.



Zacht prijsje (119 euro) en een model dat alleen door Roco is uitgebracht.
 

Nadelen van Roco zijn dat ze een drama zijn als er onderhoud uitgevoerd moet worden,



ze zijn nauwelijks fatsoenlijk uitelkaar te krijgen,


daarnaast zijn Roco modellen heel plasticachtig (zie bijvoorbeeld de hekjes) en daardoor minder kind en katbestendig.



Vergelijk je deze lok met de Märklin 6513 dan was die zijn meerprijs meer dan waard!



Overigens zijn de Marklin 6400 nu inmiddels te koop voor 269 euro, en dan wordt het prijsverschil met de Roco wel erg groot!
 

Gelukkig heeft de 2225 zeer weinig onderhoud nodig, is hij voorzien van een goede motor, decoder en fluistersleper en rijdt ze naar tevredenheid als vaste trekkracht op de zolderspoorbaan rond.
 Ik heb door de goede ervaringen met deze lok meerdere Roco loks gekocht en ook een Electrotren.

6 opmerkingen:

  1. Ik heb nog geen ervaring met Roco loks, maar ze schijnen erg mooi en stil te rijden.
    Ik vind dit een hele mooie lok, alleen zou ik de bruine uitvoering nemen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als de bankrekening eenzelfde Marklin lok toelaat dan zou ik Roco laten staan. Deze lok heeft marklin niet, en dus heb ik het 'gegokt'.
    De bruine uitvoering staat ook op de zolderbaan, dat is lok 52!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb zelf de 2305 van Roco 69456 en dat is een prima loc. Valt geen negatief woord over te zeggen.
    Erg stil en subliem rijdend op C en K rails.

    grt Piet.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ben het helemaal met je eens Piet, Roco maakt uitstekende modellen die heel goed rijden, ook op M rails!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik vind het nog steeds een beauty <3

    BeantwoordenVerwijderen