donderdag 5 november 2009

Marklin 3168: de geel-grijze NS 1213

Bij het Treinenhuis in Amsterdam, ondergebracht in de Intertoys aan de Heligeweg, stond in november 1989 deze Märklin 3168 voor hfl. 195.
 

Een overjarig model, niet meer door Märklin leverbaar.
 

En een van de mooiste loks ooit.
 

De lok is dan ook als een van de eerste van mijn loks omgebouwd naar Märklin digitaal, met een 66032 delta decoder.



De lok is in februari 2010 omgebouwd met een ESU decoder en 5* motor.



De 1213 staat altijd op de spoortafel,



inmiddels naast de blauwe 1202 met A sein en vishaak en de 1215 met ongekeerd L sein en zonder vishaak.



5 opmerkingen:

  1. Hoewel ik geen NS fan ben, vind ik deze en de 2400 serie wel erg mooi, vooral in de bruine kleurstelling.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit is naar mijn mening ook een van de mooiste loks ooit, de blauwe vind ik nog net iets mooier, verder zijn de Zwitserse en Duitse krokodil natuurlijk ook erg fraai, en laat ik natuurlijk de 103 niet vergeten.....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De 2400 heb ik in geel/grijs, is er ook een bruine te koop?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het kan ook wel de 2200 serie zijn, die in de bruine kleur te koop is.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De bruine 2225 staat hier op zolder, alleen dat is een van mijn laatste aankopen...

    BeantwoordenVerwijderen