woensdag 18 maart 2015

Marklin 39573: de bouwserie 103.0


Op het 3-railforum werd een Marklin voorloop 103 aangeboden, een 103.0. 




De voorloop 103 is al heel lang te koop, zie hieronder de 3053, die bij neef Erik op de baan rond rijdt.




De aangeboden voorloop 103 is de 39573, een eenmalig model uit 2001, met een metalen kap en een C-sinusmotor.




Op de foto is duidelijk het verschil te zien met een conventionele motor.



De vraagprijs voor de lok lijkt me redelijk, en dus wordt de koop gesloten.




Ik geef er de voorkeur aan de lok op te halen, daarvoor moet ik wel naar Brussel.



De lok past heel goed in de verzameling 103-en, op de foto de 5 stuks van Erik en de 4 van mij.



Van links naar rechts, lufthansa, nieuwrood, 2 beigerood zonder schortplaten, 2 beige rood met schortplaten, de nieuwe sinus 103 met op afstand bedienbare pantografen, mijn voorloop 103 en de oude voorloop 103 van Erik.



Een mooi gezicht!



Voor de liefhebbers is er een filmpje!



En foto's van de voorloop 103 uit Koblenz, juni 2015.





Bij de IMA in Göppingen in 2019 staat de voorloopserie 103 ook,



dit keer voor een TEE trein.



Aan de andere kant van de trein staat een periode 4 103,



die foto's zijn te zien op het Frank103 weblog.



Hachelijk?

4 opmerkingen:

  1. Dank je René! De nieuwere 103 is toch wel een erg fraaie loc, die metalen kap geeft het model wel een extra dimensie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie loc Frank, ik zag bij jou de BR 120 in TEE-uitvoering. De 103 heeft toch wel meer klasse als trekkracht voor TEE-treinen. Heb mijn BR 120 (3153; ook in TEE-uitvoering) verkocht. Wil misschien t.z.t. een verkeersrode BR 120.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Ad: van de bouwserie 120 vind ik de beige rode het meest indrukwekkend, ik heb ook een beige rode 114. Met een nieuw rode met slabbetje heb ik dan iets minder.

    BeantwoordenVerwijderen