zaterdag 16 september 2017

Marklin 37121 de periode 3 NS 1215

Met mijn zwager Marco was ik vandaag geheel toevallig in Woerden, waar meneer Grootendorst woont.



Daar stond een tweedehands blauwe 1200 in de vitrinekast, voor een redelijk aangename prijs.



Het is de 37121, een periode 3 uitvoering van de NS 1200, de kenner ziet direct dat de NS vishaak ontbreekt en dat de loc voorzien is van een omgekeerd L sein in plaats van het A sein.



Het is het nieuwe Marklin model van de 1200, de lok heeft veel meer details dan zijn nog steeds fraaie broertje van het oude model,



verschillen zijn er in lengte, pantografen en details van de lok.



Ik vind de nieuwe 1200 een geslaagde uitbreiding van het lokpark!



Ook in april 2020 mag de 1215 weer op de foto,



het is immers een schitterende verschijning die ook nog eens erg goed rijdt.



Door de coronacrisis heb ik alle tijd om de lok op de foto te zetten.



Op mijn wensenlijst staat ook een geelgrijze 1200 van het nieuwe model, met rijgeluid.



Maar ik heb geen haast, met de 1215 met omgekeerd L sein, zonder vishaak,



de 1202 met A sein en vishaak en de 1213 heb ik de belangrijkste kleurvarianten al van deze lok.


Hachelijk?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten