zondag 28 mei 2017

Marklin 37862-2: DB bouwserie 86

Vandaag was de jaarlijkse koopjeszondag bij meneer Harlaar in Badhoevedorp, die hier vast wel genoemd wil worden!



Dus ging de wekker vroeg af zodat we ruim op tijd voor de koopjes zouden zijn, hoewel er uiteraard wel wat tijd ingepland was voor een bakkie koffie!



Bij Harlaar troffen we tussen de koopjes ook Jeroen Vandestangetjes (wil hier niet genoemd worden) aan, die ook een mooie aankoop had gedaan!



Tussen de koopjes zag ik een bouwserie 86 staan, hoogvermogen,



full sound (bedoeld worden de rijgeluiden) en een telex koppeling.



Een machine die uitstekend op mijn zolder ingezet kan worden dus!



Nu heb ik al een aantal andere tenderlocomotieven, zoals deze ongewassen bouwserie 78 die meer voor sneltreinen bedoeld is.



Of de bouwserie 85 die meer voor zware goederentreinen in een bergtraject gedacht is.



De 64 met volledig geluid voldoet eigenlijk uitstekend,



maar die komt me als argument om deze 86 aan te schaffen niet uit en noem ik dus maar niet.



Fraai is die 64 wel!



Wel noem ik de te lichte bouwserie 74,



die met een viertal wagonnetjes de berghelling niet op komt,



zodat deze 86 als nieuwe aanwinst zeer doordacht is!



Hachelijk?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten