zondag 29 mei 2016

Roco 58543: DB bouwserie 150


Ieder jaar houdt meneer Harlaar een paar weken vóór vaderdag een koopjesmiddag.




Die koopjesmiddag was vanmiddag en geheel toevallig was ik in de buurt.



De regelmatige bezoeker van dit blog weet vast dat mijn interesse vooral ligt bij de Duitse eenheidslokomotieven van de bouwseries 110, 140, 141 en 150,



en de daarvan afgeleide modernere bouwseries 103, 111 en 151.



Nu zag ik tussen de koopjes de Roco 150 liggen voor 99 euro en een Marklin 150 voor 199.



En dan is 199 fors goedkoper dan de normale winkelprijs van deze machines,



zoals jullie op deze foto's kunnen zien.



Nu moest ik kiezen tussen de Roco E50 (periode 3), de 150 (periode 4)



en een Marklin 150 nieuwrood met telex en sound.



Mijn keuze is gevallen op de Roco 150,



een lok die er zeer netjes en gedetailleerd



uitziet en goede rijeigenschappen heeft.



Alleen de railing op de neus moet ik nog plaatsen, maar dat doe ik wel met vaderdag,



als de lok officieel op de spoorbaan beland.



De machinist is er in ieder geval klaar voor!



Hachelijk?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten